De wereld verandert voortdurend en steeds sneller. Bedrijven die teveel bezig zijn met de waan van de dag, missen hierdoor belangrijke kansen of raken achter op de concurrent. Met een goede innovatiestrategie kun je dit voorkomen. Waar een algemene bedrijfsstrategie vooral focust op het behouden van de bestaande positie voor de komende 2 à 3 jaar is de innovatiestrategie het lange termijn-kompas. Het biedt een kritische kijk op de omgeving. Herkent patronen en verbanden waardoor bedrijven bewuster en kansrijker door de onvoorspelbare toekomst geloodst worden.

Met Innovation Strategy kun je:
Zorgt voor daadkrachtige vernieuwing
Bevat geen conflicterende prioriteiten
Verheldert de visie en daarmee draagvlak
Schept kaders en zorgt daardoor voor focus
Borgt het lange termijn bestaansrecht van de organisatie
Onze visie
Vaak zijn vernieuwingen verbeteringen van het bestaande, maar geen echte innovaties. Door toenemende digitalisering is een goede innovatiestrategie steeds belangrijker. In de praktijk blijken slechts 1 op de 5 innovaties succesvol. Om succesvol te innoveren is het dus van belang dat we niet blind staren op één idee. Dat we inspanningen verdelen en vooral actief experimenteren, voordat we een innovatie op grote schaal invoeren.
Innovatie bestaat uit twee fasen. In de eerste fase – de ‘fuzzy front end’ – stellen we de belangrijkste strategische uitdagingen scherp, genereren we creatieve oplossingen en experimenteren we op beperkte schaal om waardevolle startinformatie te verzamelen. Ook niet-geslaagde experimenten geven veel inzicht. Zodra innovaties kansrijk lijken, start de tweede fase. Deze begint met een duidelijke managementkeuze die we met strak projectmanagement uitwerken. We ontwikkelen gedegen plannen, realiseren de innovatie zelf waarna we deze stap voor stap implementeren en opschalen.
Succesvolle innovatieve bedrijven hebben vier dingen gemeen:
Waar RedPack mee helpt
Innovatie zit in ons DNA en daarmee helpen wij bedrijven flexibeler én effectiever te vernieuwen. Dat doen we door innovatie sterker strategisch te verankeren, de organisatiecultuur en -structuur te verbeteren en te helpen met het implementeren van kansrijke innovaties. RedPack Innovators helpt u onder meer met: