Hoe presenteer jij je data? Bij RedPack doen we dit met #datastorytelling! De juiste boodschap overbrengen, zonder onoverzichtelijke excellijsten of technisch complexe tools.

Data-storytelling is het concept van een verhaal overtuigend maken door het te onderbouwen met complexe data en analyses, weergegeven in aantrekkelijke visualisaties. Zo krijg je een boodschap wel over de bühne.

Van sterke verhalen naar sterke presentaties

Het succesvol toepassen van data-storytelling geeft de benodigde context en onderbouwing aan je boodschap. Zonder het onnodig technisch of complex te maken. Daarnaast maken goede visualisaties het makkelijk om de kernboodschap zichtbaar te maken. Dat is nog niet alles, data-storytelling kent nog meer voordelen:

  • Toevoegen van een menselijke touch aan data
  • Creëren van waarde door inzicht
  • Opbouwen van geloofwaardigheid bij je publiek

Drie basiselementen van een data story

In essentie gaat het over het succesvol combineren van drie elementen.

 

Visuals

Vaak in de vorm van dashboards en rapportages. Deze bieden context, maken patronen en trends zichtbaar en zorgen voor begrip.

Data

Betrouwbare en kwalitatief goede data geven structuur en onderbouwing aan je boodschap.

Verhaal

De boodschap die je wil overbrengen, welke gevoelens en/of emoties je wil oproepen. Afgestemd op je doelgroep.

Bij RedPack maken wij gebruik van #Microsoft en #PowerBI. Door eenvoudig databronnen te combineren kunnen diepgaande dashboards worden gebouwd. Hiermee kunnen wij samen met klanten intuïtief een goede data story opstellen, zonder specialistische kennis of Excel.

RedPack Innovators helpt ambitieuze organisaties met digitaal innoveren. Wij zijn gespecialiseerd in processen en data. It is time to be prepared! Meer weten? Neem dan contact op met Kevin Hermes.

Hoe presenteer jij je data? Bij RedPack doen we dit met #datastorytelling! De juiste boodschap overbrengen, zonder onoverzichtelijke excellijsten of technisch complexe tools.

Data-storytelling is het concept van een verhaal overtuigend maken door het te onderbouwen met complexe data en analyses, weergegeven in aantrekkelijke visualisaties. Zo krijg je een boodschap wel over de bühne.

Van sterke verhalen naar sterke presentaties

Het succesvol toepassen van data-storytelling geeft de benodigde context en onderbouwing aan je boodschap. Zonder het onnodig technisch of complex te maken. Daarnaast maken goede visualisaties het makkelijk om de kernboodschap zichtbaar te maken. Dat is nog niet alles, data-storytelling kent nog meer voordelen:

  • Toevoegen van een menselijke touch aan data
  • Creëren van waarde door inzicht
  • Opbouwen van geloofwaardigheid bij je publiek

Drie basiselementen van een data story

In essentie gaat het over het succesvol combineren van drie elementen.

 

Visuals

Vaak in de vorm van dashboards en rapportages. Deze bieden context, maken patronen en trends zichtbaar en zorgen voor begrip.

Data

Betrouwbare en kwalitatief goede data geven structuur en onderbouwing aan je boodschap.

Verhaal

De boodschap die je wil overbrengen, welke gevoelens en/of emoties je wil oproepen. Afgestemd op je doelgroep.

Bij RedPack maken wij gebruik van #Microsoft en #PowerBI. Door eenvoudig databronnen te combineren kunnen diepgaande dashboards worden gebouwd. Hiermee kunnen wij samen met klanten intuïtief een goede data story opstellen, zonder specialistische kennis of Excel.

RedPack Innovators helpt ambitieuze organisaties met digitaal innoveren. Wij zijn gespecialiseerd in processen en data. It is time to be prepared! Meer weten? Neem dan contact op met Kevin Hermes.

Deel dit artikel:

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten