RedPack Innovators bestaat deze maand alweer twee jaar. In die tijd is er veel gebeurd. Oprichters Ian Bovelander en Dennis Wüstefeld vertellen over hun ambities en drijfveren.

In de korte tijd die ze bestaan heeft RedPack Innovators zich ontwikkeld tot professionele partner in digitale innovatie en groei. Inmiddels helpen alweer tien jonge ondernemende professionals mooie ambitieuze klanten bij het realiseren van hun digitale ambities.

Jullie zijn geen traditioneel bedrijf. Maar wat maakt jullie eigenlijk zo anders dan andereconsultancybureau’s?

Ian: “RedPack heeft geen traditionele manager-medewerker structuur en cultuur. We zijn geen bedrijf met mensen, maar mensen met een bedrijf! Elke week geven wij met elkaar de gehele bedrijfsvoering vorm. De lijnen zijn ultrakort en iedereen drukt een stempel op ‘ons’ bedrijf.”

Dennis: “Als oprichters geven Ian en ik vooral de grove richting aan. RedPack is immers ‘ons kindje’. Maar het team heeft verder de vrije hand in de invulling. Dat doen we 100% ‘agile’ met een overzichtelijk sprint-board”.

Dan moet je ook goed kunnen loslaten?

Dennis: “Dat klopt. In het prille begin was dat ook wel lastig. We moesten immers in korte tijd een minimale basis optuigen. Maar we hebben echt talentvolle young-professionals aan boord. Dat maakt loslaten een stuk makkelijker. En wij worden steeds meer coach in plaats van directeur.”

Ian: “We investeren hier ook serieus in. Op de vrijdagen werken we niet aan de projecten voor klanten, maar aan RedPack en aan onszelf. We noemen dit de RedPack-Fridays. Iedereen werkt dan vanuit ons ‘clubhuis’ in duo’s of trio’s aan verschillende onderdelen van het bedrijf. Van branding en ontwikkeling tot de website en recruiting. We doen dat dus echt met elkaar.”

Wat kenmerkt een RedPacker?

Ian: “RedPack geeft jonge talentvolle professionals een unieke carrièreboost. Binnen RedPack groeitiemand exponentieel. Alle RedPackers hebben innovatie in het DNA. We zijn bevlogen en ondernemend, geloven in de kracht van samenwerking en hebben een no-nonsense mentaliteit.”

Dennis: “RedPackers zijn niet bang om iets nieuws te proberen. We stappen met een been buiten onze comfortzone en blijven met hulp van ‘the pack’ met het andere been ruim binnen onze comfortzone. Wij investeren serieus in persoonlijke ontwikkeling. Andere werkgevers beloven dit ook, maar leveren uiteindelijk vaak niet. RedPack is dan ook een unieke kweektuin voor talent met 2 tot 5 jaar ervaring.”

Jullie motto is ‘Work smart, play hard’. Wat houdt dat in?

Dennis: “Vanuit eigen ervaring weet ik dat een goede work-life balance in ons stevige consultancyvak cruciaal is. Onze klanten leggen de lat heel hoog. En dan is het belangrijk dat onze teamleden lekker in hun vel zitten. Qua werk en privé. We helpen elkaar vooral slim te werken en niet per se
hard.”

Ian: “Ook onze beloning is uniek. Heb je een goed jaar met mooie innovatieve projecten gehad? Dan profiteer je daar zelf ook flink van mee. Verder bieden we veel vrijheid en maatwerk. Zo hebben we bijvoorbeeld geen vast aantal verlofdagen en kiest iedereen zelf de auto die hij of zij wenst. Eigenlijk is alles mogelijk, zolang het win-win is. Én we investeren natuurlijk bovengemiddeld in de fun-factor. Daar komt de play-hard vandaan”.

Waarom hebben jullie voor deze ‘andere’ opzet gekozen?

Ian: “Dat komt voort uit onze eigen ervaringen. Ik ben zelf heel vroeg als ZZP-er freelance gaan werken. Daar heb ik veel van geleerd, maar ik heb ook onnodig veel hobbels meegemaakt. Dennis heeft een tijd vanuit een kleine maatschap gewerkt, die wel een veilige omgeving bood, maar het
‘ondernemen’ miste.

Dennis: “Met RedPack hebben we eigenlijk de beste elementen uit onze verschillende ervaringen samengebracht. Enerzijds een heel veilige, vertrouwde en professionele omgeving. En anderzijds een omgeving waarin iedereen zijn eigen droom kan waarmaken en we met elkaar gewoon veel lol
hebben.”

Ian: “Anders zijn betekent helaas soms ook dat RedPackers tot de conclusie dat ze toch liever een andere weg inslaan. Natuurlijk vinden we dat ontzettend jammer, maar ook dat is ‘all in the game’.”

Wat zijn jullie ambities voor de komende tijd?

Ian: “Vanaf dag 1 hebben we gezegd dat we compact, toegankelijk en persoonlijk wilden blijven, om niet onbedoeld toch op onze concurrenten te gaan lijken. Daarom kijken we vooral naar kwaliteit bij het uitbreiden van het team. Doorgroeien naar 20 á 25 mensen mag, maar dan wel met échte
toppers.”

Dennis: “We hebben altijd plek voor talent. Zo groeiden we afgelopen kwartaal met drie RedPackers in een keer. En het leuke is dat nieuwe goede professionals vaak ook weer een onverwachte boost aan het bedrijf geven. We zien dus steeds die unieke mix van onze contouren en de inbreng van al
onze teamleden.”

Tot slot, waar zijn jullie trots op?

Ian: “Ik geniet ontzettend van onze magische RedPack Fridays. Het is supergaaf om iedereen dan bij elkaar te zien. Elkaar bij te praten over de projecten, elkaar te helpen bij trainingen en te zien dat we in kleine groepjes bouwen aan ons mooie bedrijf.”

Dennis: “Daar sluit ik me helemaal bij aan. We zijn trouwens ook tot in onze diepste vezels geïnspireerd door enkele bedrijven in Indonesië waarmee we nauwe banden hebben. Daar staat het sociale aspect van ondernemen op hetzelfde niveau als het bedrijfseconomische aspect. Dat is precies ons streven. Investeren in goede mensen en een team vormen dat meer voelt als vrienden dan als collega’s. En dan volgt het commerciële succes vanzelf. Wij zijn daarvan het levend bewijs.”

RedPack Innovators bestaat deze maand alweer twee jaar. In die tijd is er veel gebeurd. Oprichters Ian Bovelander en Dennis Wüstefeld vertellen over hun ambities en drijfveren.

In de korte tijd die ze bestaan heeft RedPack Innovators zich ontwikkeld tot professionele partner in digitale innovatie en groei. Inmiddels helpen alweer tien jonge ondernemende professionals mooie ambitieuze klanten bij het realiseren van hun digitale ambities.

Jullie zijn geen traditioneel bedrijf. Maar wat maakt jullie eigenlijk zo anders dan andereconsultancybureau’s?

Ian: “RedPack heeft geen traditionele manager-medewerker structuur en cultuur. We zijn geen bedrijf met mensen, maar mensen met een bedrijf! Elke week geven wij met elkaar de gehele bedrijfsvoering vorm. De lijnen zijn ultrakort en iedereen drukt een stempel op ‘ons’ bedrijf.”

Dennis: “Als oprichters geven Ian en ik vooral de grove richting aan. RedPack is immers ‘ons kindje’. Maar het team heeft verder de vrije hand in de invulling. Dat doen we 100% ‘agile’ met een overzichtelijk sprint-board”.

Dan moet je ook goed kunnen loslaten?

Dennis: “Dat klopt. In het prille begin was dat ook wel lastig. We moesten immers in korte tijd een minimale basis optuigen. Maar we hebben echt talentvolle young-professionals aan boord. Dat maakt loslaten een stuk makkelijker. En wij worden steeds meer coach in plaats van directeur.”

Ian: “We investeren hier ook serieus in. Op de vrijdagen werken we niet aan de projecten voor klanten, maar aan RedPack en aan onszelf. We noemen dit de RedPack-Fridays. Iedereen werkt dan vanuit ons ‘clubhuis’ in duo’s of trio’s aan verschillende onderdelen van het bedrijf. Van branding en ontwikkeling tot de website en recruiting. We doen dat dus echt met elkaar.”

Wat kenmerkt een RedPacker?

Ian: “RedPack geeft jonge talentvolle professionals een unieke carrièreboost. Binnen RedPack groeitiemand exponentieel. Alle RedPackers hebben innovatie in het DNA. We zijn bevlogen en ondernemend, geloven in de kracht van samenwerking en hebben een no-nonsense mentaliteit.”

Dennis: “RedPackers zijn niet bang om iets nieuws te proberen. We stappen met een been buiten onze comfortzone en blijven met hulp van ‘the pack’ met het andere been ruim binnen onze comfortzone. Wij investeren serieus in persoonlijke ontwikkeling. Andere werkgevers beloven dit ook, maar leveren uiteindelijk vaak niet. RedPack is dan ook een unieke kweektuin voor talent met 2 tot 5 jaar ervaring.”

Jullie motto is ‘Work smart, play hard’. Wat houdt dat in?

Dennis: “Vanuit eigen ervaring weet ik dat een goede work-life balance in ons stevige consultancyvak cruciaal is. Onze klanten leggen de lat heel hoog. En dan is het belangrijk dat onze teamleden lekker in hun vel zitten. Qua werk en privé. We helpen elkaar vooral slim te werken en niet per se
hard.”

Ian: “Ook onze beloning is uniek. Heb je een goed jaar met mooie innovatieve projecten gehad? Dan profiteer je daar zelf ook flink van mee. Verder bieden we veel vrijheid en maatwerk. Zo hebben we bijvoorbeeld geen vast aantal verlofdagen en kiest iedereen zelf de auto die hij of zij wenst. Eigenlijk is alles mogelijk, zolang het win-win is. Én we investeren natuurlijk bovengemiddeld in de fun-factor. Daar komt de play-hard vandaan”.

Waarom hebben jullie voor deze ‘andere’ opzet gekozen?

Ian: “Dat komt voort uit onze eigen ervaringen. Ik ben zelf heel vroeg als ZZP-er freelance gaan werken. Daar heb ik veel van geleerd, maar ik heb ook onnodig veel hobbels meegemaakt. Dennis heeft een tijd vanuit een kleine maatschap gewerkt, die wel een veilige omgeving bood, maar het
‘ondernemen’ miste.

Dennis: “Met RedPack hebben we eigenlijk de beste elementen uit onze verschillende ervaringen samengebracht. Enerzijds een heel veilige, vertrouwde en professionele omgeving. En anderzijds een omgeving waarin iedereen zijn eigen droom kan waarmaken en we met elkaar gewoon veel lol
hebben.”

Ian: “Anders zijn betekent helaas soms ook dat RedPackers tot de conclusie dat ze toch liever een andere weg inslaan. Natuurlijk vinden we dat ontzettend jammer, maar ook dat is ‘all in the game’.”

Wat zijn jullie ambities voor de komende tijd?

Ian: “Vanaf dag 1 hebben we gezegd dat we compact, toegankelijk en persoonlijk wilden blijven, om niet onbedoeld toch op onze concurrenten te gaan lijken. Daarom kijken we vooral naar kwaliteit bij het uitbreiden van het team. Doorgroeien naar 20 á 25 mensen mag, maar dan wel met échte
toppers.”

Dennis: “We hebben altijd plek voor talent. Zo groeiden we afgelopen kwartaal met drie RedPackers in een keer. En het leuke is dat nieuwe goede professionals vaak ook weer een onverwachte boost aan het bedrijf geven. We zien dus steeds die unieke mix van onze contouren en de inbreng van al
onze teamleden.”

Tot slot, waar zijn jullie trots op?

Ian: “Ik geniet ontzettend van onze magische RedPack Fridays. Het is supergaaf om iedereen dan bij elkaar te zien. Elkaar bij te praten over de projecten, elkaar te helpen bij trainingen en te zien dat we in kleine groepjes bouwen aan ons mooie bedrijf.”

Dennis: “Daar sluit ik me helemaal bij aan. We zijn trouwens ook tot in onze diepste vezels geïnspireerd door enkele bedrijven in Indonesië waarmee we nauwe banden hebben. Daar staat het sociale aspect van ondernemen op hetzelfde niveau als het bedrijfseconomische aspect. Dat is precies ons streven. Investeren in goede mensen en een team vormen dat meer voelt als vrienden dan als collega’s. En dan volgt het commerciële succes vanzelf. Wij zijn daarvan het levend bewijs.”

Deel dit artikel:

Gerelateerde berichten

Gerelateerde berichten