Innovation Strategy.
Innovatie is essentieel voor het continuïteit van je organisatie. Het kost tijd en aandacht, juist daar is vaak gebrek aan. Teveel goede ideeën blijven liggen of worden onnodig vroeg en stevig afgeschoten. Wij zorgen dat jouw organisatie continu in staat is te innoveren.

Innovation Strategy.
Een lange termijn-kompas dat helpt anders naar de wereld te kijken en patronen rondom klanten en nieuwe technologieën te herkennen. Door innovatie strategisch en systematisch te organiseren, verlopen vernieuwingen efficiënter en doeltreffender.

Innovation Strategy.
Een lange termijn-kompas dat helpt anders naar de wereld te kijken en patronen rondom klanten en nieuwe technologieën te herkennen. Door innovatie strategisch en systematisch te organiseren, verlopen vernieuwingen efficiënter en doeltreffender.

De wereld verandert voortdurend en steeds sneller. Bedrijven die teveel bezig zijn met de waan van de dag, missen hierdoor belangrijke kansen of raken achter op de concurrent. Met een goede innovatiestrategie kun je dit voorkomen. Waar een algemene bedrijfsstrategie vooral focust op het behouden van de bestaande positie voor de komende 2 à 3 jaar is de innovatiestrategie het lange termijn-kompas. Het biedt een kritische kijk op de omgeving. Herkent patronen en verbanden waardoor bedrijven bewuster en kansrijker door de onvoorspelbare toekomst geloodst worden.

RedPacks
Innovation Strategy.
Met Innovation Strategy kun je:
Wat wij doen.
In praktijk zijn er twee manieren van innoveren:
Vernieuwen: baanbrekende en geheel nieuwe ideeën. Uniek voor de markt waarin je actief bent.
Verbeteren: procesoptimalisatie of productverbetering. Fijnslijpen in relatief bekende materie.
Altijd maar radicaal vernieuwen is niet verstandig en realistisch. Omgekeerd brengt alleen bijslijpen jouw organisatie ook niet waar het moet zijn. Een mooie balans is 1/3 baanbrekend vernieuwen en 2/3 stap voor stap verbeteren. Omdat beide manieren van innoveren nodig zijn voor succes.
Wij leggen de basis voor continue en effectieve innovatie door middel van focus en structuur. Je start immers ook pas met de bouw van een huis als er een stevig fundament ligt.

Onze visie.
Vaak zijn vernieuwingen verbeteringen van het bestaande, maar geen echte innovaties. Door toenemende digitalisering is een goede innovatiestrategie steeds belangrijker. In de praktijk blijken slechts 1 op de 5 innovaties succesvol. Om succesvol te innoveren is het dus van belang dat we niet blind staren op één idee. Dat we inspanningen verdelen en vooral actief experimenteren, voordat we een innovatie op grote schaal invoeren.
Innovatie bestaat uit twee fasen. In de eerste fase – de ‘fuzzy front end’ – stellen we de belangrijkste strategische uitdagingen scherp, genereren we creatieve oplossingen en experimenteren we op beperkte schaal om waardevolle startinformatie te verzamelen. Ook niet-geslaagde experimenten geven veel inzicht. Zodra innovaties kansrijk lijken, start de tweede fase. Deze begint met een duidelijke managementkeuze die we met strak projectmanagement uitwerken. We ontwikkelen gedegen plannen, realiseren de innovatie zelf waarna we deze stap voor stap implementeren en opschalen.
Succesvolle innovatieve bedrijven hebben vier dingen gemeen:
RedPack Canvas.
Binnen Redpack hebben wij onze eigen visie ontwikkeld op innovatiestrategie. In deze visie zijn wij gekomen tot een framework die leidt tot een concrete aanpak. Onze aanpak bestaat uit drie stappen:

Waar
RedPack mee helpt:
Waar RedPack mee helpt.
Innovatie zit in ons DNA en daarmee helpen wij bedrijven flexibeler én effectiever te vernieuwen. Dat doen we door innovatie sterker strategisch te verankeren, de organisatiecultuur en -structuur te verbeteren en te helpen met het implementeren van kansrijke innovaties. RedPack Innovators helpt u onder meer met: